جمعه، اردیبهشت ۱۵، ۱۳۹۱

شوارتز...خانه گوشت مونترال

منظره خونه ما دقیقا کوه مونترویال هست.امروز هم هوا ابری...احساس می کنم توی ابرها زندگی می کنم...رویایی هست ها. به قول نیما اگه یه روز از این شهر بریم شاید تنها چیزی که میس می کنیم منظره و موقعیت این خونه هست.
از ابر که بگذریم، بالاخره داره حس بهار می آد.هوا تقریبا شبیه اونچیزی شده که وقتی از ایران می اومدم بود...یعنی میزان من ایران هست هاااااا!!!دیروز با بر و بچ رفته بودیم شوراتز.این رستوران برای آقایان محترم یهودی است یعنی می توانید گوشت آنرا بخورید(البته بسیاری از علما می گن نه فقط ذبح باید اسلامی باشه، اما از اونجایی که بنده خودم یه پا آخوند هستم بهتون می گم اگه از لحاظ بهداشتی نگاه کنید، این گوشت مثل گوشت خودمون هست بلکه بهتر...!!!)...خلاصه اگه اهل گوشت باشید اینجا عالیه...smoked beef داره در حد علا...من کلا با گوشت رابطه خیلی صمیمانه ای ندارم اما اینجا رو واقعا دوست دارم.البته من liver stake رو هم بسیار دوست دارم بخصوص وقتی که تر تپر می شم کلا آهن خونم رو از اونجا تامین می کنم.(اصولا بنده بدون آهن هست خونم، یعنی در این سفر دکترها به این نتیجه رسیده بودن که من چگونه زنده هستم، زیرا نه تنها فشار مشار تعطیل است، و آهن در حد منفی است در خونمون بلکه میزان نبض ما در حد یک انسان در حال کما و مرگ است...!!!شوخیااااا....!!!)آها می خواستم بگم اگه اومدید مونترال و این شوراتز رو نرفتید...اشتباه کردید...این رستوران 80 ساله در این شهر داره کار می کنه و در اکثریت(بخوانید 98% موارد) یک صف طول و دراز جلوش هست...از من گفتن...خواستید امتحان کنید خواستید نکنید(در پرانتز بگم که قیمت ساندویج در شوراتز 8 دلار هست تقریبا...یعنی دیروز من و نیما دو تا ساندویج و سیب زمینی و خیارشور خوردیم((فکر کنید خیارشور ایرانی ها،خیارشور اینا اندازه ساندویجش بود)) شد با هم 15 دلار...یعنی تقریبا انگار رفتیم مک دونالد...پس بدونید ای جماعت قیمتش هم بسیار عالی است.)
خلاصه من برم پورسانتم رو از شوراتز بگیرم بیام فعلا...

از دوشنبه هم میرویم کلاس، و بسیار شادمان می باشیم...!!!الآن پروانه ای هستم!!!
راستی یکی از دوستان(آقای امین) می خواست آدرس کلاس عکلاسی رو بدم بهشون...اینم چند تا لینک...من تو فلیکر پیداشون کردم.اما فکر کنم اگه کسی دوست داره کلاس عکلاسی بره در مونترال بهترین گزینه کونکوردیا هست...!!!
آقای امین اگر دوستتون اطلاعات بیشتری کسب کرد، ممنون می شم اگه من رو هم در جریان بگذارید...
سیما
اردیبهشت 1391



هیچ نظری موجود نیست: