شنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۸۹

تلفن


گران فروشی یا ...

ایران که بودم.خرج تلفن بنده زیر 30 تومان نمی شد.فرقی نمی کرد چی کار می کنم.زیر 30 تومن...نه نه...نمی شد...فرض کنید این 30 تومان برای اس ام اس بود و لا غیر...اگر به اینترنت همراه اول دست می زدم که می رفت روی 60 تومان...و البته بنده مثل بچه پروها 2 عدد گوشی داشتم.یکی همراه اول،یکی ایرانسل...که ایرانسل هم نزدیک 20 تومان ماهی خرجش بود که روی هم در دو ماه می شد 40 تومان...و اینکه اگر با 30 تومان همراه اول جمع کنیم.می شد 70 تومان.با گوشی و آنتن دهی فوق العاده خونه و محله ما...که اشک آدم را جاری می کرد.و چندین بار به قصد جنون و گوشی خود را چند متری پرت کردیم(الان این و می خونید نگید دیونه هست ها...نه این برای نشان دادن اوج درد بود)

حالا در کانادا...یه سیم کارت چتر(chatr) خریده ام ماهی 45 دلار... اینترنت نداره.اما...به کانادا مجانی...به آمریکا اس ام اس مجانی...ماهی 45 تا؟؟؟من خوره اس ام اس هستم...البته اینجا کسی نیست زیاد اس ام اس بزنم.اما نیما را خل کردم.همین بسه نه؟!!!

و نیما،پیش از اومدن من fido داشت الآن قرادادش و تمدید کرده به این شکل...با گوشی آیفون،2500 اس ام اس، 6 گیگ اینترنت، 200 دقیقه مکالمه مجانی از ساعت 8 صبح تا 7 شب و بعد از 7 شب هم مجانی...بگید چند؟؟؟63 دلار با تکس...البته 3 سال قرارداد داره و دوستان باید بدونن اگه بخواد قرارداد را فسخ کنه.باید 500 دلار حداقل باید بده...حالا کی می خواد قرارداد رو فسخ کنه؟ما که نمی خوایم...!!!در این سیستم اگه گوشی حتی 1 دقیقه هم کار نکنه اما pending نکنید باید 63 دلار رو بدید...اما اگر پندینگ کنید باید 10 دلار بدید...اما خوب ایران این مزیت و داره که اگه زنگ نزنید تقریبا 5 تا 6 هزار تومان بیشتر نباید بدید...اما فراموش نکنید...در ایران...برای سیم کارت همراه اول شما حداقل 200 هزار تومان در اول کار میدید...برای ایرانسل این هزینه معادل صفر است اما خوب مشکلات دیگری وجود دارد.از جمله شنود آسان که مطلع می باشید همگی...

و اما...

یه سری اطلاعات بود.

خواستم در جریان باشید...

من برم با 6 گیگ ماهی حال کنم...واقعا 6 گیگ تموم نمی شه...عمرا...مگه می خوای باهاش چی کار کنی؟؟؟!!!

همین

سیما

بهمن 1389

هیچ نظری موجود نیست: